Jakie błędy popełniają lakiernicy po sodowaniu?

Oczyszczając metodą Sodowania w technologii SodaBlast Systems usuwamy wszelkie warstwy lakieru samochodowego, nawet jeśli auto było wielokrotnie przemalowywane. Także szpachla powyżej 1 centymetra jest bezproblemowo usuwana z karoserii. Dzięki właściwościom sody na oczyszczonym pojeździe pozostaje jedynie gładka fabryczna warstwa ocynku. Jeśli pojazd był wcześniej piaskowany i na nowo malowany, oznacza to jedno - cenny ocynk został usunięty, a powierzchnia schropowacona i nieodwracalnie uszkodzona.

Z tego powodu zaleca się sodowanie pojazdów, a nie piaskowanie, gdyż w ten sposób uzyskujemy fabryczną gładkość metalu, brak pofałdowań na karoserii oraz nie zdzieranie zabezpieczenia w postaci ocynku.

Na rynku krajowym zdarzają się opinie o problemach lakierników po sodowaniu, a jest to spowodowane ich niewiedzą i brakiem umiejętności.

Po sodowaniu należy nałożyć na oczyszczoną powierzchnię "Inhibitor Rdzy SBS", który ma trzy zadania:
✅ Zneutralizować sodę na karoserii (zapobiega odparzeniu farby),

✅ Zwiększyć przyczepność farby do blachy (zapobiega zlewaniu się farby na gładkiej blasze),

✅ Zabezpieczyć przed zardzewieniem do czasu nałożenia farby podkładowej (w przypadku karoserii fabrycznie nieocynkowanej).

Jest to taki sam proces jak ten przeprowadzany w fabryce samochodów. Gdzie przed nałożeniem podkładu karoseria jest wpierw odtłuszczana, a następnie nakładany jest środek zwiększający przyczepność podkładu i lakieru do ocynkowanej powierzchni.

"Inhibitor Rdzy SBS" to amerykański odpowiednik preparatów użytkowanych przez fabryki samochodów, lecz do zastosowania w warunkach warsztatu motoryzacyjnego. Nakładamy go natryskowo po sodowaniu lub w trakcie sodowania metodą miksu wodnego.

Mustang (na zdjęciu) był częściowo wysodowany w piątek i pozostawiony na dwa dni podczas temperatur 1-5 stopni Celsjusza w nocy. Dzięki sodowaniu warstwa ocynku nie została ani zdarta, ani naruszona. Poskutkuje to zabezpieczeniem samochodu po uprzedniejszym polakierowaniu. Ford przed odbiorem został zakonserwowany "Inhibitorem Rdzy SBS" w celu zabezpieczenia karoserii. Metoda sodowania i dobry zakład lakierniczy zapewni Mustangowi nowe życie, w nowym kolorze wybranym przez właściciela pojazdu.