SODOWANIE A SZPACHLA

 Czasem się słyszy, że sodowanie nie usuwa szpachli czy rdzy.
 Wczoraj na żywo zaprezentowaliśmy Klientom sodowanie karoserii auta przy użyciu czystej sody oczyszczonej - Soda Standard.

Maszyna której prędkość wylotu czyściwa jest 3x szybsza od piaskarek, przy sodzie bez problemu radzi sobie ze szpachlą oraz kilkoma warstwami lakieru samochodowego na raz.

Czemu natomiast niektórym soda szpachli nie usuwa? Bo używają sprzętu do piaskowania zasypując go sodą. Piaskarki nie służą do sodowania.... W technologii piaskowania sodą dobrych efektów nie będzie!

Przy niskiej prędkości pracując piaskarką soda odbija się od powierzchni np. szpachli zamiast wbijać się w nią rozbijając i usuwając zabrudzenia.

Po oczyszczeniu sodą uzyskujemy gładką powierzchnię blachy, bez schropowacenia/zmatowienia jak przy piaskowaniu, a tym samym fabryczny ocynk pozostaje nienaruszony, o ile jak na elemencie ze zdjęć nie był on wcześniej miejscami piaskowany. Przy piaskowaniu (dwa górne kwadraty) blacha została i odkształcona wymagając naprawy szpachlarskiej oraz schropowacona, przegrzana i wycieniowana oraz uszkodzona powierzchnia ocynku. Co pozbawia element np. karoserii sztywności i odporności na korozje.

Można natomiast do maszyn SBS stosować piasek. Co daje niższe zużycie czyściwa + szybsze wykonanie pracy. A dodatkowo przy bardzo drobnej gradacji, piasku czy szkła uzyskamy bardzo delikatny efekt oczyszczania, a powierzchnia jest satynowo matowa.

Przykład wydajności :
jedna z wcześniej opublikowanych przez nas prac naszego Klienta użytkującego sprzęt SB-500 Trailer, gdzie na 1850 m2 powierzchni zużył zaledwie 3 tony piasku w 30 godzin pracy maszyny oczyszczając powierzchnie betonowe z pozostałości farb i zanieczyszczeń środowiskowych. Z całą logistyką 9 dni pracy.

Dla uzyskania super jakości i wydajności niezbędny jest profesjonalny sprzęt.

Pozdrawiamy zespół SodaBlast Systems

Ps. 
Następnym razem testy z oczyszczania rdzy